BONJOUR, PARIS!

13 augustus 2013 - Parijs, Frankrijk

Geschreven door: Paul

Goedemorgen, Parijs! Wat ben je mooi..

We zijn vanmorgen vroeg opgestaan om de stad eens goed te verkennen. De eerste halte van deze dag was Het Louvre. Derek en ik zijn namelijk nog nooit in het Louvre geweest en dit wilde we graag een keer bezoeken. Dit was de uitgelezen kans. De meisjes wilde liever shoppen, dus zijn Derek en ik zelf de mysterieuze schilderijen en beeldhouwwerken gaan bezoeken.

Samen met onze gids, een hippe, trendy nintendo 3ds hebben wij vandaag alle belangrijke werken gezien van het Louvre. Dit was erg indrukwekkend. We dwaalde samen met onze gids om de nek door prachtige, versierde hallen met kunstwerken van o.a. Jacques-Louis David, Michelangelo en Leonardo da Vinci.

Ik was vooral onder de indruk van de Venus van Milo. Een prachtig beeldhouwwerk. De meest geweldige verhalen die mijn nintendo 3DS vertelde. Volgens mij ben ik verliefd geworden.. Andere prachtige werken die ik heb gezien waren de Slaaf van Michelangelo en het grootste schilderij van de kroning van Napoleon en Josephine.

Het meest bekende schilderij van deze dag was de Mona Lisa. Dit vond ik persoonlijk niet het mooiste schilderij. Dit komt misschien ook, omdat ik het schilderij al tig keer heb gezien in boeken, internet en op tv. Verder was het hier ook erg druk. Geduw en getrek om maar een foto te maken van een vrouw met een mysterieuze glimlach. Mensen het is een schilderij, ze loopt echt niet weg.

Na ruim een uur rondgedwaald te hebben door het Louvre was het tijd om gedag te zeggen. Een geweldige ervaring, al zeg ik het zelf. Vervolgens zijn we naar de Eiffeltoren gegaan, want hier hadden we afgesproken met Eefje en Michelle.

We hebben bij de Eiffeltoren wat gegeten en besloten vervolgens om treintickets te kopen bij Gare du Nord voor de terugreis. Dit leek op het eerste gezicht erg eenvoudig, helaas. We stonden 2 uur lang in de rij om vervolgens afgewimpeld te worden. Dit, omdat we geen interrail ticket bij ons hadden, waardoor we geen tickets konden kopen. Dus terug naar het hotel.. onze interrail tickets pakken en weer terug naar Gare du Nord. Nu lukte het wel! Maar we hadden helaas al veel tijd verspild en omdat het al etenstijd was zijn we naar het Hard Rock café gegaan. Hier hebben we lekker gegeten. Het pinnen ging hier wel moeilijk.. na een tiental pogingen lukte het Derek uiteindelijk om te betalen..

‘s Avonds hebben Derek en ik nog de Eiffeltoren beklommen. Parijs je bent in de avond nog mooier. Een erg mooi uitzicht en iets om nooit meer te vergeten. Morgen terug naar Nederland.. het was een erg mooie vakantie en ik ben er eindelijk achter waarom Parijs ook wel de stad van de liefde wordt genoemd J

Groetjes.