Genève, treinen, Parijs

12 augustus 2013 - Parijs, Frankrijk

Met onze koffertjes en backpacks weer helemaal volgeladen, verlieten we het hotel om de trein te nemen naar Parijs, de stad van de liefde. In onze vorige blog werd al gezegd dat we geen kaarten meer konden krijgen voor een rechtstreekse verbinding, dus we gingen via een omweg naar Parijs toe. Michelle en ik hebben ons voorbereid door een lekker bakje met fruit op te eten voordat we de trein instapten, want die vitamientjes heb je natuurlijk wel nodig voor een rit van 8 uur. Om 11.25 vertrok onze trein naar Lyon Part Dieu, waar we onze eerste overstap zouden hebben op de trein naar Dyon ville. Na anderhalf uur in deze trein te hebben gezeten , stapten we over in Larouche Migennes. Omdat we maar 5 minuten hadden om over te stappen, renden we met koffers en al naar de volgende trein. Dit zou de laatste overstap zijn naar Parijs. Uiteindelijk hebben we hier ook anderhalf uur in gezeten voordat we Parijs Midi bereikten. Uitgeput en hongerig sleepten we onze koffers de metro in, omdat we geweigerd werden bij bijna elk restaurant. Dankzij Michelle en Paul vonden we de weg naar het hotel snel en dumpten we onze koffers om wat te gaan eten. Uiteindelijk was het 21.30u, We stuitten op een klein restaurantje met de naam 'La Manege' en werden heel vriendelijk ontvangen. Na de lekkerste crème brûlée ever te hebben geproefd, gingen we vroeg naar bed om fit te zijn voor de volgende dag.

1. Oma stam:
    13 augustus 2013
    Hartstikke leuk dat jullie je verhaal aangevuld hebben. We zien het allemaal voor ons. Ik denk dat jullie op een fantastisch avontuur kunnen terugkijken. Misschien volgend jaar weer?