Treinen, treinen..

1 augustus 2013 - Basel, Zwitserland

Het is begonnen!! We stonden vanmorgen allemaal om half 12 op het station in Eindhoven en vertrokken richting Venlo. We konden het zelf op dat moment nog niet echt beseffen, maar het was echt begonnen. De roadtrip waar we al een tijd op zaten te wachten was dan eindelijk aangebroken! Woehoee!

Tot station Venlo was het geweldig! We hadden geen vertraging en de reis verliep vlekkeloos. Maar helaas, liepen we al bij de trein van Venlo naar Mönchengladbach vertraging op. Hierdoor miste we onze aansluiting bij Mönchengladbach naar Keulen. Maar! We dit kon de pret niet drukken. Een uurtje wachten en we vertrokken vol goede moed verder af naar het zuiden. Uiteindelijk kwamen in Keulen terecht. Hier dachten we wel dat we makkelijk een rechtstreekse verbinding konden krijgen naar Basel. Helaas dit lukte niet.. Weer vertraging opgelopen. Toen zijn we maar naar 'de Dom van Koln' gegaan. Een indrukwekkende kerk/kathedraal/dom achtig iets, haha. We hebben zelfs kaarsjes opgestoken, om er voor te zorgen dat de reis goed zou verlopen. Maar zelfs de hogere macht kon ons niet helpen.

We hebben misschien wel 3 uur op station Keulen gewacht op de juiste trein, maar steeds reden treinen niet of klopte de perrons niet met de treinen. Uiteindelijk heb ik op m'n beste Duits gevraagd aan een conducteur wat de beste/snelste weg was naar Basel. Hij stuurde ons helaas de verkeerde kant uit.. *zucht*. Maar met dank aan Derek's telefoon en zijn internet in het buitenland hebben we de juiste trein weten te vinden.

En dan zit je eindelijk naar een volle dag reizen in Basel! Yes!! We made it!! Und wir haben ein gemutlich und ganz geil Hostel. Morgen gaan we de stad verkennen, zin in! Wat ik op het moment van Basel heb gezien is het te vergelijken met Antwerpen. Ik vind het in ieder geval nu al cool! En het is pas net begonnen!!

Groetjes!!

Derek, Michelle, Eefje und Polleke.

Geschreven door: Paul

1. Miesjes mam:
    2 augustus 2013
    Wat een gezelligheid! Geweldig om jullie zo te kunnen volgen.
  2. Eefjes pa:
    2 augustus 2013
    Geweldig dat jullie het positief houden. Geniet ervan. Ben benieuwd naar vervolg.
  3. Eefjes collega!:
    3 augustus 2013
    Geniet ervan lief collegatje!!!