Genève; Zoektocht naar een hotel, fontein en astrix de zwerver

5 augustus 2013 - Genève, Zwitserland

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om ons koffertje in te pakken en door te reizen naar Genève. Het was 6.30 toen onze eerste wekker ging. Uiteindelijk zijn er 3 wekkers afgegaan en zijn we rond een uur of 7.00 opgestaan. Na Milaan gedag te hebben gezegd, vertrok onze trein om 08.25 stipt. Vier uurtjes later, om 12.18, kwamen we aan in het prachtige Genève. Ook hier was het heerlijk weer en genoten we van een panini broodje en lekker koud drinken op een terrasje. Omdat we nog geen hotel hadden voor Genève gingen we op pad om een hotel te vinden die aan onze wensen zou voldoen. Op internet was namelijk niet heel veel te vinden voor ons budget en de hotels die we vonden waren snel volgeboekt. Ik, Eefje, raakte al snel in paniek, maar Paul, Derek en Michelle verzekerden mij dat alles goed zou komen! Nadat we door een vriendelijke man van het VVV Genève (die overigens goed Engels sprak en wat echt een verademing is na Milaan waar niemand Engels terug praat) een paar adressen van hotels en hostels kregen, begon onze zoektocht.

Na een dik kwartier te zoeken naar het City Hostel in Genève, gaven we de moed op en liepen we een straatje in. Hier vonden we een ander hotel dat de vriendelijke meneer van het VVV ook had aangestreept en zijn we hier naar binnen gelopen. Gelukkig konden we hier nog boeken voor twee nachten en dumpten we onze koffers en backpacks om naar het meer van Genève te kunnen gaan. Ik stond er van versteld hoe helderblauw en , voor zover ik het kon zien, schoon het water was. Er was een kermis op de boulevard aan het meer en daar zijn we doorheen gelopen. Volgens mij loopt deze helemaal rondom het meer. We zagen namelijk aan de overkant ook nog kermisattracties staan. Ook stond er een tent waar dansoptredens werden gegeven voor en door jong en oud. Heel erg leuk om te zien, Michelle en ik kregen meteen zin om te dansen. Omdat we vrij snel al honger kregen, liepen we terug om op zoek te gaan naar een restaurantje. Uiteindelijk kwamen we uit bij een hamburger tent. Volgens mij heette deze 'Holy cow' maar dat kan ook hun quote zijn geweest. Nadat we onze hamburgers en frietjes voor onze neus gezet kregen, begon er opeens een man op het raam naast onze tafel te kloppen en te gebaren. Wij gingen gewoon verder met eten, totdat die man opeens naast ons stond en zei (in het frans volgens mij) dat hij ons in de gaten zou houden. Hij verdween in de wc en wij gingen door met eten, een beetje verward door deze boodschap. Naderhand liep hij weer naar buiten en ging hij weer bij het raam zitten voor een paar minuten. Derek doopte hem om tot Astrix, omdat hij hem deed denken aan Astrix van Astrix en Obelix. Opeens begon hij weer op het raam te kloppen en te gebaren. Paul had de dag van te voren een methode verzonnen om irritante rozenverkopers weg te jagen. Hij staarde een beetje verdwaasd voor zich uit en reageerde niet op de vragen of verzoeken van de verkopers. Dit noemde hij 'de blinde man'. Omdat het bij de verkopers hielp, dacht Paul dat dit ook wel zou werken bij die man. Alleen vond Astrix dit niet zo leuk, en besloot om ons nogmaals, met een angstaanjagend boos uitziend loopje, een bezoekje te brengen.  We vonden het toch wel een beetje eng, en probeerden zo kalm mogelijk te blijven maar opeens begon Astrix tegen Paul te praten en Paul aan te raken op zijn schouders. Al snel wilde Astrix doorlopen toen hij doorkreeg dat Paul het niet leuk vond, maar toen viel zijn oog op Michelle en mij en voordat wij het wisten hadden we een kwijlerige plakbaard zoen op onze hand. We mogen van geluk spreken dat het bij onze hand is gebleven, want deze tintelt nu nog steeds na van zijn kwijl en dit is niet omdat wij het zo'n mooi moment vonden. De ober van de hamburgertent heeft de man toen vriendelijk verzocht om weg te gaan.

Uiteindelijk zijn we met een grote boog om de plek, waar Astrix zat, gelopen. Waarschijnlijk bedoelde hij het goed, maar wij vonden het niet zo leuk. Door de schrik waren we spontaan de weg naar het hotel kwijt en vonden we het hostel waar we in eerste instantie naar opzoek waren.

Nu zitten Michelle en ik lekker op ons kamertje (een kleine studio voor twee personen) en gaan we zo weer naar het meer toe om over de andere kant van de kermis te lopen! Derek en Paul zitten in de kamer naast ons. En voor degene die het zich afvragen, ik weet niet of dit al eerder in een blog naar voren is gekomen eigenlijk, Paul horen we nog steeds heel hard zingen. Heel veel liefs en wij vinden het heel fijn om te weten dat jullie onze verhalen graag lezen!

Geschreven door Eefje

1. Tine.:
    5 augustus 2013
    weer een geweldig verhaal, ik geniet ervan,
    ga zo door, en geniet van jullie vakantie.
  2. Stammetjes (:
    5 augustus 2013
    Wat zijn wij (gezond) jaloers op jullie!!!Wat een mooie reis :)
    Zo aan de foto's te zien is het erg mooi in Geneve.
    We vinden het erg leuk jullie reisverslagen en ook knap
    hoe jullie alles zo kunnen schrijven dat wij het gewoon zo voor ons zien wat er gebeurt...zoals met die Astrix :p
    Have fun!! :))) xx
  3. Miesjes pap en mam:
    5 augustus 2013
    Ik ben het helemaal met 'de stammetjes' eens, wauw, wat zijn jullie verhalen leuk!
  4. Maria (mam van Paul):
    6 augustus 2013
    Wat zijn we allemaal eensgezind, ook wij vinden het hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen, we kijken er naar uit.
    Wat een uitkomst zo'n blog. En wat hebben jullie een leuke vakantie.
    Nog veel plezier......
  5. Truuske:
    6 augustus 2013
    Wel saai om dit nog eens te horen maar ook ik vind de verhalen bijzonder leuk. Het is net of we een beetje met jullie meereizen. Ik betrap me er zelfs op dat ik zo gemiddeld 3x per dag eens even kijk of er al een nieuw verslag/foto op staat. Nog heel veel plezier in Genève.