Trams, cultuur opsnuiven en zwemmen in het meer van Genève

7 augustus 2013 - Genève, Zwitserland

Dinsdagavond hebben we nog over de andere kant van de kermis gelopen. Het was hier veel drukker dan aan de andere kant van het meer. Nadat we heel erg lang hebben rondgelopen voor een pinautomaat besloten we een reuzenrad in te gaan. Het uitzicht was prachtig en er zijn weer veel foto's gemaakt die vanavond erop worden gezet. Ik, Eefje, was wel heel blij toen we weer met beide benen op de grond stonden. Ik heb namelijk hoogtevrees, en was misschien iets te snel ingestapt. In ieder geval ben ik heel blij dat ik toch van het mooie uitzicht mocht genieten.

Gister besloten we om naar het museum d'art et de histoire te gaan. Een groot museum van 4 verdiepingen hoog over, je raadt het al, kunst en geschiedenis. Nadat ik probeerde erachter te komen welke tram (en bus) we moesten hebben om daar te komen, gingen we op pad. Uiteindelijk zaten we in zowel de goede bus als de goede tram, maar stapten we bij de verkeerde halte uit. Na wat rond gevraagd te hebben, kwamen we bij het museum aan. Bij de ingang werd er meteen verteld dat de kelder en de 1ste verdieping niet open waren, dus uiteindelijk zijn we alleen door de bovenste verdieping en de begane grond gelopen. Op de bovenste verdieping stonden allemaal beelden en schilderijen (van o.a. Picasso). De begane grond bestond uit verschillende uitvindingen en wapens van vroeger uit verschillende tijden (kanonnen, geweren, schilden etc.). We hebben niet alles van de begane grond gezien, omdat we op dat moment honger kregen en snel iets wilden gaan eten.

We belandden bij de Starbucks, waar we even bij kwamen om daarna door te gaan naar Mur des Réformateurs. Het monument is een aandenken aan de protestantse reformatie die in de 16de eeuw in Genève begon. Een prachtige muur vol met beelden. Het deed me een beetje denken aan de wanden van de mergelgrotten in Valkenburg, maar dan met beelden. De muur stond midden in een park (Parc des Bastions), die harstikke vol zat met mensen omdat het weer vrij warm was (30 graden). Hier hebben we nog even gezeten, terwijl Paul en Derek zich uitleefden op één van de gigantische schaakspellen die aanwezig waren in het begin van het park.

Terug gekomen in het hotel waren we zo kapot dat we allemaal een uurtje hebben geslapen. Omdat we toch nog in het meer van Genève wilden zwemmen, trokken we onze bikini en zwembroeken onder onze kleren aan en gingen we weer richting stad. Eerst hebben we lekker frietjes gegeten, en het was zo gezellig in het restaurant dat we hier zeker twee en een half uur hebben gezeten voordat we naar het meer gingen. Onderhand was het 22.30u en strompelden we over de kermis richting Baby Plage, een klein strandje vlakbij de fontein. Het was nog best druk, en er gingen zelfs mensen nog zwemmen. Nadat Michelle en ik met onze voeten in het water waren geweest, besloten we om toch te gaan zwemmen. Terwijl de mannen op onze spullen letten, overwon Michelle haar angst voor openwater door samen met mij naar de eerste boei te zwemmen. Dit was een soort van staafvormige boei. Hier hebben we lang op gezeten, en heel wat afgelachen, omdat we er constant vanaf vielen. Omdat het begon te onweren, zwommen we terug naar het strandje waar we nog lang gekletst hebben met zijn vieren. Toen het ging regenen besloten we terug te naar het hotel om te gaan slapen.

Vannacht heeft het hard geonweerd, en ik was heel blij dat we veilig in bed lagen.

Paul heeft ons vanochtend verrast met een heerlijk ontbijtje (croissantjes en jus d'orange). Nu we dit op hebben zijn we druk bezig met de koffers weer inpakken en ons klaar te maken voor een lange reis naar Parijs. We konden namelijk geen rechtstreekse verbinding meer krijgen, doordat de TGV maar 20 plaatsen heeft voor mensen met de kaart die wij hebben. Deze waren allang allemaal gereserveerd. In plaats hiervan moeten we 3x overstappen en arriveren we rond een uur of acht in Parijs. Maar aan de andere kant, zien we dan ook weer wat van andere plekken!

Veel liefs!

1. Truuske:
    7 augustus 2013
    Om 22:30 zwemmen bij een kermis in Geneve, ongelofeloos.
    Volgens mij hebben jullie straks thuis zeker 14 dagen nodig om bij te komen van jullie avontuur. Prachtig.
  2. Stammetjes (:
    7 augustus 2013
    Leuk om te horen dat de sfeer zo goed is :)
    Gezellige boel!!
    Goeie reis naar Parijs (hopelijk valt de lange zit mee)
    Ben weer erg benieuwd naar de foto's.....jajaaaaa Derek
    zal vast al wel verteld hebben dat z'n ma alles graag wil zien en lezen/horen....haha ;) Maar het is ook zo'n avontuur wat jullie meemaken.
    En deze verhalen en foto's laten ons meegenieten!! :)))
    Merci!! :)
    Vous les gars sont super et prêt pour Paris....avoir du plaisir!!xx ... dit is m'n beste Frans dus excusez moi ;)

Maar het betekent dat ik jullie geweldig vind (jullie doen het toch maar mooi even met z'n 4en) en dat jullie klaar voor Parijs zijn .. heel veel plezier!!xx.......een beetje van Google translate en een beetje van mezelf ;)
  3. Truuske:
    7 augustus 2013
    Ik ben het eens met de "Stammetjes" Chapeau voor dit viertal.
    Geniet van het mooie Parijs.
  4. Miesjes pap en mam:
    7 augustus 2013
    Wat een leuk verslag weer. Cultuur gemixt met kermis en sportiviteit op één dag. Dat kregen wij niet voor elkaar met jullie. Fijn dat de heren trouwens zulke gentlemen zijn met croissants en jus voor ontbijt. Chapeau.
    Op naar Parijs waar jullie vast weer heel interessante dingen zullen beleven. Bonne chance.
    De sjeuntjes
  5. Tine.:
    7 augustus 2013
    Ik ben het ook met de vorige schrijvers eens
    het is super dat jullie ons mee laten genieten van
    jullie vakantie, ben benieuw naar de foto's.
  6. Oma stam:
    7 augustus 2013
    We genieten volop van jullie verhalen en foto's. Het voelt alsof we zelf een kijkje bij jullie kunnen nemen. Wat een belevenissen!! En heel leuk opgeschreven ook.
  7. Maria (mam van Paul):
    Alweer met plezier jullie verslag gelezen. En nu na een lange treinreis:PARIJS !!
    We zijn benieuwd wat jullie daar allemaal gaan zien.Keus genoeg zou ik zeggen. :)