Milano!!

4 augustus 2013 - Milaan, Italië

Geschreven door: Michelle   5-8-2013

Het was dag 4 en ook de laatste volle dag in Milaan. Vandaag stond op de planning: Leonardo da Vinci. We zouden hoe dan ook naar een museum gaan van Da Vinci en the Last Supper was daarbij het hoogte punt.
De wekker was om half 9 gezet zodat we hopelijk geen last zouden hebben van de drukte van de toeristen. Half 10 zaten we in de metro op weg naar het museum. Na een paar keer de weg gevraagd te hebben, vonden we dan toch echt 'het' museum: Santa Marie. Helaas toen we binnen kwamen bleek dat je moest hebben gereserveerd aangezien er maar zo'n 26 mensen tegelijk werden toegelaten. Na even balen gingen we verder op weg naar het park. Toevallig kwamen we tijdens de weg nóg een museum van Leonardo tegen. Hier binnen waren verschillende schetsen te zien van hem. Er waren een aantal aparte afbeeldingen en verhalen te lezen. Een hiervan was het stuk over een zeemonster.

Na weer wat wijzer te zijn geworden in het museum, vervolgde onze weg naar het park. Hier kwamen we ongeveer aan om 13:00 u. Toen merkte we dat het wel heel erg heet  was en werd het tijd voor een siësta. Lekker op een bankje in de schaduw in het park hebben we zitten bijkomen en lekker geluncht.

's Middags spraken we af om op te splitsen. De jongens gingen samen jongens dingen doen en de meiden lekker shoppen. Eerst wilden Eefje en ik nog even bij de Dom naar binnen, want de dag daarvoor werden we geweigerd omdat we blote knieën hadden. Speciaal daarvoor hadden we deze dag allebei een lange broek in onze tas gestopt om dit niet nog een keer mee te maken. Nadat we het tweede museum hadden bezocht trokken we snel onze lange broek aan. Tijdens de weg naar de Dom toe hadden Eef en ik het idee dat we weg smolten zo heet was het. Maar het was het waard. Het was erg indrukwekkend om te zien van binnen. Zeker het gedeelte waar twee priesters opgebaard liggen achter een glazen scherm.

Na uiteindelijk maar een kwartier geshopt te hebben, zijn we met zijn vieren op zoek gegaan naar een restaurantje. Na even lopen hebben we heerlijk op een terrasje zitten eten.

Toen we klaar waren met eten was het nog steeds geen tijd om naar huis te gaan. Nu stond het derde museum op de planning. Hier staan alle uitvindingen van Da Vinci tentoon gesteld. Wat ik hier het leukste vond, was het gedeelte waar je zelf een constructie van Da Vinci hem zelf kon na bouwen.
Hier was duidelijk geworden dat de vrouwen dit als enige hebben kunnen bouwen :)

Na het derde museum van de dag werd het toch tijd om naar huis te gaan. Helemaal gesloopt door deze dag en morgenvroeg weer op weg naar de volgende bestemming: Geneve!!!! Lekker een dagje aan het water liggen en niks doen. Heb er zin in.

Slaap lekker en tot de volgende blog. xx

The utmost happiness will cause unhappines and the perfection of knowledge will cause foolishness - Leonardo da Vince

1. Miesjes pap en mam:
    5 augustus 2013
    De veel gevraagde foto's. Wat leuk! Het ziet er uit als een heerlijke vakantie/stedentrip. Dank je wel voor dit leuke verhaal weer. Veel plezier in Genève. X
  2. Maria (mam van Paul):
    5 augustus 2013
    Heel leuk, al die foto's en alweer een mooie dag gehad !
    Geniet ervan.
    Groetjes....
  3. Stammetjes (:
    5 augustus 2013
    Jullie reisverslagen zijn erg leuk om te lezen voor de thuisblijvers. En dit keer veeeeel foto's!!! :))))) Vind ik leuk!!!! Krijgen we een beetje een beeld bij de verhalen.Veel plezier met z'n 4en en
    vandaag lekker chillen@Geneve :) xx
  4. Truuske:
    5 augustus 2013
    Weer een leuk verhaal en mooie foto's. Zou ook wel eens iets van Leonardo willen bouwen. Een vliegding of zo. Jullie zien in een paar dagen meer dan wij in een paar jaar. Ben beniuwd naar het volgende verslag.
  5. Tine.:
    leuk geschreven Miesje , en wat een leuke foto's