Dag 2. Basel, stad van de mooie verhalen, het vuurwerk, de failures en de Rhein!

3 augustus 2013 - Milaan, Italië

Vandaag zouden we een dagje in Basel blijven. Het was echt heel mooi weer. De lucht was helemaal wolk vrij en het was toen nog lekker warm. Omdat we niet 2 dagen achter elkaar in hetzelfde hostel konden verblijven, stonden we vroeg op om onze koffers weer in te pakken en op pad te gaan. We besloten om een tram te nemen naar het andere hostel (aangezien deze iets verder lag dan het vorige hostel, en aan de andere kant van het station meer in de stad zelf). Tijdens de overstap stapten we eerst per ongeluk in de verkeerde tram, maar omdat we toch pas om 15.00u in konden checken in het andere hostel (toen was het rond 11u), besloten we van het uitzicht te genieten en te blijven zitten. Uiteindelijk beseften we dat we toch maar uit moesten stappen als we nog bij het hostel wilden komen, dus zijn we uitgestapt. Hier raakten we elkaar even kwijt, omdat de tramdeuren iets sneller sloten dan we hadden verwacht. We zijn toen weer bij elkaar gekomen voor een prachtig park met een paar gigantische klimrekken, een glijbaan, en een soort van fontein achtig iets, waar allemaal mensen zich hadden verzameld om te gaan zwemmen. Na even door het park te hebben gelopen, zodat Paul kon genieten van zijn maxibon (en zodat wij ons konden uitleven op de klimrekken onder toeziend oog van Derek), hebben we de goede tram gepakt naar het hostel.  Hier dumpten we onze tassen en pakten we een tram om naar het drielandenpunt te gaan. Daar aangekomen bleek het drielandenpunt in het water te liggen, en hebben we vrij snel (zonder foto’s) weer een tram terug genomen in de richting van het centrum van Basel. Later kwamen Michelle en ik (Eefje) erachter dat we beide een smsje hadden gehad met ‘welkom in Duitsland’. Dus we zijn wel heel dicht bij het drielandenpunt geweest. Basel was echt prachtig, heel veel bergen en huisjes tegen elkaar. Op elke hoek wel een fonteintje, en hele aardige mensen.

Ondertussen was het al iets later dan 15.00u en zijn we terug gegaan naar het hostel om de koffers en rugzakken op onze kamer te leggen. Toen we de deur van de kamer open deden baalden we eigenlijk meteen. De kamer bestond uit 2 stapelbedden en een wastafeltje (En kluisjes), terwijl we de vorige dag een studio hadden gehad (compleet met keuken, eigen badkamer en wc en tv) voor veel minder geld. Maar we lieten onze pret niet bederven! Derek wilde gaan zwemmen in de Rhein die op 5 minuten lopen van ons hotel lag, dus besloten we om ons om te kleden en richting Rhein te gaan. Paul en Derek hebben beide een eigen avontuur eraan overgehouden, die zij zelf het beste kunnen vertellen  (Misschien dat dit later nog wordt bijgevoegd). ’s Avonds zijn we in de stad wat gaan eten en vroeg (half 11) terug gegaan naar het hostel zodat we nog een hostel voor in Milaan konden regelen.

Op het moment zitten we in de trein naar Milaan van 06.31u en is iedereen aan het bijtanken voor de komende dag. Om 10.30 zullen we aankomen in MILAAN!!!!!!!!! Ja, we hebben er heel veel zin in! We hopen dat we de blog van vandaag ook al kunnen typen! We hopen dat alles in Nederland goed is en jullie niet zijn gesmolten van de hitte gister! (Ik heb gehoord dat het 38 graden was!). Tot de volgende keer en veel liefs van ons!

1. Maria (mam van Paul):
    3 augustus 2013
    Zo te lezen, hebben jullie het naar de zin, maak er vandaag ook weer een mooie dag van.!!
    Veel plezier.
    Groeten van ons allemaal.
  2. Stammetjes (:
    3 augustus 2013
    We vinden het al als een groot avontuur klinken!!!
    Veel plezier en lekker genieten!
    We kijken alweer uit naar jullie volgende reisverslag :)
    Groetjes van de Stammetjes
  3. Miesjes mam:
    3 augustus 2013
    Leuk verhaal weer, kijk uit naar het volgende, veel plezier weer! X
  4. Sheena (vriendin van Eefje =3 ):
    3 augustus 2013
    Ik zie de sprankelende fonteintjes en het park al bijna voor me :p Fijn om mee te kunnen lezen en ik ben benieuwd naar het verslag van Milaan! (en ook naar wat voor een avontuur de jongens in het water beleefd hebben o.O) Heel veel plezier!
  5. Tine.:
    3 augustus 2013
    Heel leuk jullie verhalen te lezen,
    blijf jullie volgen.
    je grutje.